• 15 Eylül 2021 18:16:37 (Kaynak Matriks)
    KURULUSTAN YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR: ING TURKIYE, HABITAT DERNEGI VE ODTU IS BIRLIGI ILE HAYATA GECIRILEN DIJITAL OGRETMENLER PROJESI`NIN PROJENIN ILK EGITIM DONEMINI KAPSAYAN ETKI RAPORU ACIKLANDI. ODULLU PROJE ILE OGRETMENLERIN DIJITAL DUNYAYA UYUM SAGLAMALARI, DIJITAL TEKNOLOJILERI EGITIM OGRETIM SURECLERINDE ETKILI BIR SEKILDE KULLANMALARI VE KENDI DIJITAL ICERIKLERINI GELISTIREBILECEK YETKINLIGE SAHIP OLMALARINI DESTEKLEMEYI HEDEFLENIRKEN, OGRETMENLERIN OGRENDIKLERI BU TEKNOLOJILERI OGRENCILERINE DERSLERI DAHA ETKILI, VERIMLI VE MEMNUN EDICI SEKILDE ANLATABILMELERI ICIN DESTEKLEYICI OLARAK KULLANMALARI AMACLANDI. TEKNOLOJIYI EGITIMDE BIR KALDIRAC OLARAK KULLANMAYI TEMEL ALAN PROJE KAPSAMINDA EGITIMLER YOGUN UYGULAMALI BIR SEKILDE, `IS ICINDE OGRENME` STRATEJISI ILE KURGULANIRKEN, BU SAYEDE OGRETMENLER PROJEDE OGRENDIKLERINI UYGULAYABILIR VE KENDI DIJITAL MATERYALLERINI GELISTIREBILIR HALE GELDILER. PROJENIN YENI EGITIM DONEMI ICIN BASVURULAR 20 EYLUL`E KADAR GERCEKLESTIRILEBILIYOR. OGRETMENLER TEKNOLOJI ILE URETIM YAPABILIR HALE GELDI PROJE SURECINDE VERILEN UYGULAMA PROJELERI SAYESINDE OGRETMENLER, EGITIMLERI TAMAMLADIKLARI ANDAN ITIBAREN, PROJEDE OGRENDIKLERINI UYGULAYABILIR VE KENDI DIJITAL MATERYALLERINI GELISTIREBILIR HALE GELDI. PROJE BASLAMADAN ONCE UYGULAMALI DIJITAL ARACLARI (CANVA, KAHOOT, POWTOON, GOOGLE SLAYTLAR VE FORMLAR) BILEN OGRETMENLERIN ORANI SADECE YUZDE 21 OLARAK TESPIT EDILIRKEN, PROJE SONUNDA KATILIMCILARIN YUZDE 90`DAN FAZLASI, DIJITAL DERS ICERIKLERI VE MATERYALLERI GELISTIRMEK ICIN GEREKEN KAVRAMSAL YETKINLIGI VE UYGULAMA BECERILERINI KAZANDIKLARINI IFADE ETTI. EGITIMLERE KATILAN OGRETMENLERIN YUZDE 80`DEN FAZLASI ISE ARTIK TEKNOLOJIYI KULLANARAK BIR DERS PLANI OLUSTURABILIYOR. OGRETMENLERIN TEKNOLOJI YETERLILIGI DEGERLENDIRILDIGINDE, KATILIMCILARIN YUZDE 95`ININ INTERNET VE BILGISAYAR TEKNOLOJILERI KULLANABILME BECERILERININ ARTTIGI, CEVRIM ICI ORTAMLARA OZGU ILETISIM YONTEMLERININ GELISTIGI, KENDI CALISMA YONTEMLERINI VE KAYNAKLARINI BELIRLEYIP KENDINI DAHA IYI DEGERLENDIRDIGI ORTAYA CIKTI. OGRETMENLER ARTIK TEKNOLOJIDEN KORKMUYOR TEMEL HEDEFI BILISIM TEKNOLOJILERI KONUSUNDA SINIRLI YA DA COK AZ BILGIYE SAHIP OGRETMENLERIN DIJITAL OKURYAZARLIK BECERILERINI ARTIRMAK OLAN PROJENIN ONEMLI CIKTILARINDAN BIRISI OGRETMENLERIN TEKNOLOJIYI KULLANIRKEN KAYGILARININ AZALMASI, OZGUVENLERININ ARTMASI, TEKNOLOJININ SAGLADIGI FAYDAYI BIRINCI ELDEN DENEYIMLEMESI VE TEKNOLOJIYI KULLANMAYA YONELIK ONYARGILARINI ORTADAN KALDIRMASI OLDU. PROJENIN BASINDA PEK COK OGRETMEN TEKNOLOJI KULLANMA KONUSUNDA KENDILERINE GUVENMEDIKLERINI VE KORKTUKLARINI BELIRTTILER. PROJE SONUNDA ISE OGRETMENLERIN YUZDE 95`I TEKNOLOJIYI KULLANMAKTAN KORKMADIKLARINI, OZGUVENLERININ ARTTIGINI VE ARTIK YENI TEKNOLOJILERI DE DENEYIMLEMEK ICIN COK HEVESLI OLDUKLARINI AKTARDI. PROJEYE KATILAN 5 OGRETMENDEN 3`U DIJITAL TEKNOLOJILERDE GELISIME IHTIYAC DUYUYORDU PROJEYE SECILEN OGRETMENLERIN BASVURU ASAMASINDA EGITIM PROGRAMINDA YER ALAN KAVRAMSAL BILGILER VE UYGULAMALAR ILE ILGILI DURUMLARI DA DEGERLENDIRILDI. ELDE EDILEN SONUCLARA GORE, PROJEYE SECILEN 5 OGRETMENDEN 3`U DIJITAL TEKNOLOJILER KONUSUNDA GENEL OLARAK GELISIME IHTIYAC DUYDUKLARINI IFADE ETTI. KATILIMCILARIN DIJITAL VATANDASLIK KAVRAMI ILE ILGILI ONBILGILERI GENEL OLARAK DEGERLENDIRILDIGINDE ISE 3`TE 2`SININ BILGI SAHIBI OLMADIGI VE BU KAVRAMLA ILGILI SORULAN TEKNIK SORUYA ISE SADECE YUZDE 6`SININ DOGRU CEVAP VERDIGI GOZLENDI. OGRETMENLERIN YUZDE 93`U DAHA IYI EGITIM VEREBILMEK ICIN PROJEYE KATILDI ETKI RAPORU SONUCLARINDAN, OGRETMENLERIN KENDINI GELISTIRMEK ICIN OLDUKCA ISTEKLI OLDUGU VE BUNUN ICIN CABA HARCADIGI SONUCU CIKARKEN, OGRETMENLERIN YUZDE 94`UNDEN FAZLASI INTERNETIN FARKLI KULTURLERI TANIMAK ICIN ONEMLI BIR ARAC OLDUGUNU, FARKLI ALANLARDAN EGITIM ALMAK ISTEDIGINI VE TEKNOLOJIK GELISMELERE YETISMEK ICIN SUREKLI OGRENME IHTIYACI DUYDUGUNU BELIRTTI. OGRETMENLERIN YUZDE 95`INDEN FAZLASI ISE MESLEKI ILERLEMEYE ONEM VERDIGINI VE YUZDE 92`SI BU DURUMUN MOTIVASYON OLARAK ETKILI OLDUGUNU BELIRTIRKEN, YUZDE 93`U ISE OKULUNA VE OGRENCILERINE DAHA IYI EGITIM VEREBILMEK ICIN PROJEYE KATILDIGINI IFADE ETTI. YUKSEK KATILIM ORANIYLA EGITIMLERI TAMAMLAYAN OGRETMENLERIN YAKLASIK YUZDE 90`I BASARI YA DA KATILIM BELGELERINI ALDI. PROJEYE KATILAN OGRETMENLERIN YUZDE 96`SI NEREDEYSE TAMAMI EGITIMLERDEN COK MEMNUN OLDUKLARINI BELIRTIRKEN, YUZDE 95`I PROJENIN OGRETMENLERE EN IYI SEKILDE KATKI SAGLADIGINI IFADE ETTI. ALPER GOKGOZ: OGRETMENLERIMIZIN DERS MATERYALLERINI TEKNOLOJI ILE URETEBILMESINDEN MUTLUYUZ. DIJITALLESMEYI STRATEJISININ MERKEZINE ALAN BIR KURUM OLDUKLARINI BELIRTEN ING TURKIYE GENEL MUDURU ALPER GOKGOZ, `TURKIYE`NIN DIJITAL DONUSUMUNE KATKI SAGLAYACAK EN ONEMLI ALANLARDAN BIRININ EGITIM OLDUGUNA INANIYORUZ. DIJITALLESMENIN GIDEREK DAHA COK ONEM KAZANDIGI BIR DUNYADA, COCUKLARIMIZIN YENI NESIL YETKINLIKLER EDINMESI VE URETEN BIREYLER OLARAK COCUKLARIMIZI YETISTIRMEK ONEMLI. BU KAPSAMDA OGRETMENLERIMIZIN TEKNOLOJIYI EGITIMDE ETKIN BIR SEKILDE KULLANMASI VE DERS MATERYALLERINI TEKNOLOJI ILE URETEREK COCUKLARIMIZA ROL MODEL OLMASI ONEMLI. BU NEDENLE PROJEMIZIN OGRETMENLERIN TEKNOLOJIYI KULLANMA KONUSUNDA OZGUVENLERINI ARTIRMASINA VE TEKNOLOJIYLE URETIM YAPABILME BECERILERINE KATKI SAGLAMASINDAN DOLAYI MUTLUYUZ. ETKI RAPORU SONUCLARI, PROJEMIZIN ULKEMIZIN DIJITAL DONUSUMUNE KATKI SAGLAMA VE OGRETMENLERIN DIJITAL CAGIN GEREKTIRDIGI BILGI VE BECERILERLE DONATILMASI KONUSUNDA SORUMLULUGUNU YERINE GETIRDIGINI GOSTERIYOR` DEDI. SEZAI HAZIR: OGRETMENLERIMIZIN DIJITAL KASLARI GUCLENDI. COCUKLARIN CAGIMIZIN GEREKTIRDIGI DIJITAL YETKINLIKLERE SAHIP OLMASININ ONEMLI OLDUGUNU BELIRTEN HABITAT DERNEGI YONETIM KURULU BASKANI SEZAI HAZIR, `BAHSEDILEN DIJITAL YETKINLIKLERI COCUKLARIMIZA ILK ELDEN AKTARABILME SANSINA SAHIP OLAN KISILERIN BASINDA COK KIYMETLI VE FEDAKÂR OGRETMENLERIMIZ GELIYOR. DIJITAL YETKINLIKLERI YUKSEK VE BU YETKINLIKLERINI EMEKLE OGRENCILERINE AKTARACAK OLAN OGRETMENLERIMIZ ULKEMIZDEKI DIJITAL DONUSUMUN ONEMLI BIR PARCASI OLACAK. DIJITAL OGRETMENLER PROJESI`NIN, OGRETMENLERI DIJITAL DONUSUMUN BIR ELCISI OLARAK KONUMLANDIRMASI VE SONRASINDA ILKOKUL VE ORTAOKUL CAGINDAKI BIRCOK OGRENCIMIZIN DIJITAL BECERILERININ GELISMESINE KATKI SAGLAMASINDAN DOLAYI COK MUTLUYUZ. DIJITAL CAGIN GEREKLILIGI OLAN, DONANIM VE BECERILERE SAHIP OGRETMENLERIMIZIN SAYISININ ARTARAK BU DONANIMLARINI OGRENCILERINE AKTARDIGI, BU VESILEYLE DIJITAL YETKINLIK VE NITELIKLERINI ARTIRAN ULKEMIZ COCUKLARININ TOPLUMLARI DONUSTURDUGU VE LIDERLIK ETTIGI BIR GELECEGIN OLMASI EN BUYUK TEMENNIMIZ` SEKLINDE KONUSTU. PROF. DR. KURSAT CAGILTAY: PROJE OGRETMENLERIN DEGISEN DUNYAYA UYUM SAGLAMASINA KATKI SUNUYOR. DIJITAL OGRETMENLER PROJESI`NIN, KLASIK YAKLASIMLARIN DISINA CIKAN, EGITIMIN MEKANIK/TEKNOLOJIK UNSURLARA BAGLI OLMAYAN VE ICINDE COK YOGUN INSANI ILISKILERIN DE YER ALMASI GEREKEN SURECLERI ICERDIGININ BILINCI ILE SEKILLENDIRILDIGINI BELIRTEN ODTU UZAKTAN EGITIM MERKEZI BASKANI PROF. DR. KURSAT CAGILTAY ISE, `BU SURECTE EFSANEVI TURK EGITIMCISI HAKKI TONGUC`UN ORTAYA KOYDUGU `IS ICINDE OGRENME` TEMEL PEDAGOJIK YAKLASIMINI KENDIMIZE REHBER EDINDIK. INTERNET TEKNOLOJILERI BAS DONDURUCU HIZLA DEGISMEKLE BERABER EGITIM ALANININ DEGISMEYEN VE YAKIN VADEDE DE DEGISMESI MUMKUN OLMAYAN BIR TEMEL TASININ OGRETMENLERIMIZ OLDUGUNDAN HAREKETLE ONLARI MERKEZE ALAN EGITIM PROGRAMLARI TASARLANIP HAYATA GECIRILDI. ETKI RAPORUNDA BILIMSEL OLARAK ANALIZ EDILEN VERILERE GORE, PROJE SON DERECE BASARILI SONUCLAR URETIYOR VE OGRETMENLERIMIZIN EGITIMDE DEGISEN DUNYA KOSULLARINA UYUM SAGLAMALARINA KATKI SUNUYOR` SEKLINDE KONUSTU. YENI EGITIM DONEMI BASVURULARI 20 EYLUL`E KADAR GERCEKLESTIREBILIYOR. DIJITAL OGRETMENLER PROJESININ YENI EGITIM DONEMI BASVURULARI UZATILDI. BASVURULAR 20 EYLUL`E KADAR DIJITAL OGRETMENLER WEB SITESI UZERINDEN GERCEKLESTIRILEBILIYOR. SU ANA KADAR 2000 OGRETMENE EGITIM VERILEN PROJE KAPSAMINDA, YENI DONEMDE 15 ILDEN YENI 1.000 OGRETMENE DAHA ULASILACAK. PROJENIN ILK ASAMASINDA OGRETMENLER CEVRIM ICI CANLI VE VIDEO DERSLERI ILE KAPSAMLI BIR EGITIM ALIRKEN, IKINCI ASAMADA BELIRLENECEK 100 OGRETMENE ILERI SEVIYE SANAL GERCEKLIK EGITIMI VERILECEK. DIJITAL OGRETMENLER PROJESI HAKKINDA DAHA FAZLA BILGI ICIN HTTPS://DIJITALOGRETMENLER.COM/ SITESINI ZIYARET EDEBILIRSINIZ.