• 15 Eylül 2021 18:16:21 (Kaynak Matriks)
    KURULUSTAN YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR: UFRAD FRANCHISING DERNEGI GENEL BASKANI DOC. DR. MUSTAFA AYDIN “COVID-19 ILE ILGILI GELISMELER DEVAM ETTIKCE, TUKETICILER DIKKATLERINI VE HARCAMALARINI CEVRIM ICI PLATFORMLARA KAYDIRMAK ZORUNDA KALDILAR. KISITLAMALAR, ALISVERIS MERKEZI ISLETMELERINI ONEMLI OLCUDE ETKILEDI. BU DURUM PERAKENDE SEGMENTINDE BUYUK BIR HASARA YOL ACTI. AYRICA, ONCEDEN DE BIR SORUN OLAN ALISVERIS MERKEZLERI VE MARKALAR ARASINDAKI ORTAK GIDERLERIN SEFFAF BIR SEKILDE ACIKLANMAMASI, PANDEMI DONEMI ILE BIRLIKTE TEKRAR BUYUK BIR SORUN OLARAK KARSIMIZA CIKTI. BU KONUYLA ILGILI OLARAK ALISVERIS MERKEZLERI HAKKINDAKI YONETMELIGIN BIRINCI BOLUMUNDEKI 11’INCI MADDEYE DIKKAT CEKMEK ISTERIM. MADDE SOYLE ‘ORTAK KULLANIM ALANLARINA ILISKIN ELEKTRIK, SU, ISINMA, YENILEME NITELIGINDE OLMAYAN BAKIM-ONARIM, GUVENLIK VE TEMIZLIK GIBI BELIRLI DONEMLERDE TEKRARLANAN VE ALISVERIS MERKEZININ AYNINA ILISKIN OLMAYAN ORTAK GIDERLER, ALISVERIS MERKEZINDEKI PERAKENDE ISLETMELER ILE ALISVERIS MERKEZI YONETIMI TARAFINDAN OY BIRLIGIYLE BIR GIDER PAYLASIM USULU BELIRLENMEMIS OLMASI DURUMUNDA PERAKENDE ISLETMELERIN SATIS ALANLARININ ALISVERIS MERKEZININ SATIS ALANINA ORANI OLCUSUNDE PAYLASTIRILIR. MUSTEREKEN BELIRLENEN GIDER PAYLASIM USULU EN FAZLA BES YIL SUREYLE UYGULANIR’ DIYE BELIRTTI. MARKALARI VE AVM’LERI KARSI KARSIYA GETIREN BU DURUM KARSISINDA BIR AN ONCE SEFFAF DAVRANILMASI GEREKTIGINI VURGULAYAN DOC. DR. MUSTAFA AYDIN, “TABII BU KONUDA SEFFAF BIR SEKILDE GIDERLERINI ACIKLAYAN AVM YONETIMLERINI TENZIH ETMEK GEREKIR. ORTAK GIDERLERLE ILGILI ACIKLAMA YAPMAYAN AVM’LER ILE ILGILI KONUNUN TICARET BAKANLIGIMIZIN GUNDEMINDE OLDUGUNU BILIYOR VE TAKIP EDIYORUZ, HUKUKI YAPTIRIMLARIN DA BIR AN ONCE GERCEKLESTIRILMESINI DILIYORUZ. OZELLIKLE HAKSIZ REKABETE YOL ACAN, YABANCI YATIRIMCILARIN ISLETMESINDE OLAN AVM’LERDEKI, BASKI ALTINA ALICI ASIRI YUKSEK FIYATLARIN BIR AN ONCE SON BULMASINI ISTIYORUZ, 2016`DAN BU YANA BU DURUM HALA DEVAM EDIYOR FAKAT ARTIK YASALARI MUTLAKA UYGULAMALIYIZ” SEKLINDE KONUSTU. “YENI NORMAL COVID-19 SONRASI YENI BIR YAKLASIM GEREKSINIMI GETIRDI” ACIKLAMASINDA PANDEMIYLE BIRLIKTE GELISEN DIJITALLESME SURECINE, ALISVERIS MERKEZLERININ VE MARKALARIN DA HIZLA UYUM SAGLAMASI GEREKTIGINI BELIRTEN DOC. DR. MUSTAFA AYDIN “SALGININ ARDINDAN COVID-19`UN HAYATIMIZIN HER ALANINI ETKILEDIGINI KABUL ETMEK GEREKIR. BU NOKTADA DIJITAL DONUSUMLERI TERCIHTEN COK ARTIK ZORUNLULUK OLARAK YENI IS MODELLERIYLE DUSUNMELIYIZ. PERAKENDENIN YENI NORMALI, TUKETICILERIN TERCIHLERINE YONELIK YENI SISTEMLERE HAZIRLIKLI OLMALI. DIJITAL TEKNOLOJILERLE BIRLIKTE ALISVERIS MERKEZLERI, TUKETICILER VE MARKALAR ARASINDA TEMEL HIZMET ANLAYISINDA HIZLI, KALITELI VE ETKIN BIR ILETISIMIN GELECEGI ONGORULUYOR. AVM’LERIN VE MARKALARIN YENI DIJITAL COZUMLERE ADAPTE OLMALARI ONEM ARZ EDIYOR. DEGISIME ADAPTE OLAMAYAN MARKALAR VE AVM’LER ISLEVINI KAYBEDEREK SEKTORDEKI YERINI KORUYAMAYACAK” IFADELERINI KULLANDI.